Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2011. március 3. 07:39

Aki a kormány „jelképes irredentizmusában” nem partner, azt megfenyegetik vagy büntetik.

„Amikor a miniszterelnök által oly sokra tartott józan észt elsöpri a romantikus pátosz, akkor persze nehéz racionális eszközökkel érvelni. Mindenekelőtt világosan kell látni – és erre utaltam már az előbb is −, hogy a mostani kormány, illetve általában a jobboldal számára a határon túli, azaz a szomszédos országokban élő magyar kisebbségnek csak egyetlen, saját nemzetfelfogásukkal azonos értelmezése elfogadható. Az, amelyik erősíti a magyar áldozati szerepet, fenntartja, illetve újratermeli a sérelmi politizálást, amely valamiféle ősi magyar hagyományok hordozójaként, őrzőjeként tekint a kisebbségben élő magyarokra, miközben fel sem fogja (vagy nem akarja felfogni) mennyire tagolt a szomszédos országokban élő magyarság. (...)

A politika szintjén mindez azt jelenti, hogy a jelenlegi kormány a szomszédos országokban élő magyar kisebbséget ugyanolyan zárt társadalmak fenntartására, folyamatos újratermelésére igyekszik rávenni, mint amilyennek a megteremtésén a Fidesz-KDNP Magyarországon is munkálkodik. A zárt társadalomnak ez az eszméje egyrészt a biztonság, a nyugalom és az állandóság illúziójára, másrészt pedig a szociokulturális intimitás elképzelésére épül. Ennek lényege, hogy a kollektív identitás alapját a territorialitásban és a szimbolikus helyhez kötöttségben rejlő egyformaság és közelség jelenti. Ez az ideológia azt sugallja, hogy a zárt társadalmat jellemző közös (azaz azonosnak tételezett) történelem, kultúra, hagyomány, azonos tartalmú »kulturális érzelmeket« és ezen keresztül a közösséget összetartó kulturális és társadalmi intimitást, közelséget és személyességet hoz létre. Éppen ezért a kisebbségek (és a nemzet) politikai szervezeteinek elsődleges feladata az azonos tartalmú »kulturális érzelmek« fenntartása és folyamatos újratermelése, valamint ennek a folyamatnak az állandó politikai irányítása és ellenőrzése.”
A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/18946


75 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Édes komám, Niedermüller!
Most vagy húzz el, vagy tűnj el!
Ilyenektől kérdem rendre,
amit a nagy Ady Endre:
"Svábokból jött magyaroknak,
én nem vagyok magyar?!"

Válaszok:
rebur | 2011. március 3. 11:31

Nem hiszem, hogy ilyen névvel a másfajta ősök búzás-
és liszteszsákokat cipeltek volna. Ahogy nem álltak be sem vájárnak, sem olvasztárnak...


Niedermüller, mióta nagydoktorit hazudott magának Németországban, egyre mélyebbre vájja le magát.

Sok sikert, tanár úr, a pokol ötödik bugyra már nincs messze!

http://hu.wikipedia.org/wiki/D..:_az_eretnekek_.C3.A9s_a_hitetlenek


Kellene egy rovat a Mandineren, ahol az ilyesmikből szednek csokrot. Lehetne a neve "napi szar".


...a nagyon barmoknak ajánlanám erről a témáról a Pászkáni Árpádról készített riportot...

Aki nem tudná, .Pászkáni az egyik leggazdagabb ember Romániában, a kolozsvári Cluj tulajdonosa.

Nem hinném, hogy boldog lenne, ha


...bocs..

..tehát

Nem hiszem, hogy boldog lenne, ha a Butaházyék által felheccelt Nagymagyarországos-térképes szurkolók tömegesen járnának át Kolozsvárra szurkolni a Bajnokok Ligájába bejutott csapatának...

Elég távol áll tőle a fideszes "nemzetfelfogás"...

Válaszok:
teglagyarimegallo | 2011. március 3. 16:06

Írt már értelmesebben is.


Vannak a határon túli magyarok, vannak a határon inneniek, és vannak a "niedermüllerek"...


Budaházy és a jobbikos nemzetfelfogás elég távol áll a Fidesz nemzetideológiájától.
Talán ezért is anyázza őket a kurucinfó.


Itt kornyikál a kórus alsója. Ő is benevezett a "ki tud nagyobbat hazudni az Orbán-kormányról" című Gyrcsány által vezényelt vetélkedőbe. Azt hiszi, győzni fog.
De ne legyenek illúziói: mint minden, ez is le van zsírozva szoclibéknál. Minden csak szemfényvesztés, s akármilyen idióta elmebeteg, a főnök viszi a pálmát - a maszop legnagyobb (kétes) dicsőségére...


A fideszes nemzefelfogásnak bizony vannak bajai, nem mentes a politikai kalandorságtól sem. Kissé másként szerintem sokkal jobb volna. Persze nem ilyen nidermüllérpéteresen. Írása tipikus példája a hazátlan-nemzettelen-gyökértelen emberének. Kár és sajnálatos a véletlen, hogy pont magyarul ír.....

Válaszok:
flo | 2011. március 3. 09:21

Ne kezdjük már megint ezt a hazátlan-nemzettelen-gyökértelen baromságot. Nagyon is igaz, amit ír. Csak nehéz magatokba nézni.

Válaszok:
liberálzöld. | 2011. március 3. 09:25

Oks, valóban kissé szóvirágosra sikeredett a jelzős szerkezetem, de a lényegét tekintve tartom az álláspontomat. Nem tudom kire gondolsz, amikor azt írod, hogy "magatokba nézni". Szivesen venném, ha kifejtenéd.


"Az, amelyik erősíti a magyar áldozati szerepet, fenntartja,"

Azt a többségi nemzetek tartják fenn!

Legyen szabad magyar önrendelkezés az utódállamokban! Szabad nyelvhasználat, etnikai többség alapú közigazgatás!


" Legyen szabad magyar önrendelkezés az utódállamokban! Szabad nyelvhasználat, etnikai többség alapú közigazgatás! "

Hat ugye ez lenne a minimum ebben a halado szellemu es felvilagosult Europaban...
Ebbol is latszik,hogy mennyire hazug ez az egesz szovettseg,felhaborodnak holmi csip-csup mediatorvenyen,de azon nem,hogy a magyarok sajat osi foldjukon NEM beszelhetik az anyanyelvuket.
De hat miert is erdekelne oket a magyar problema.Itt Elzaszban
gyakorlatilag megszunt az elzaszi nyelv.Sot a Mitterrandi politika azt is elerte,( szerintem dobbenetes )hogy az itteni elzasziak szinte szegyenlik,hogyha ezen a nyelven kell beszelniuk.

Válaszok:
liberálzöld. | 2011. március 3. 09:44
röviden | 2011. március 3. 11:07

" az itteni elzasziak szinte szegyenlik,hogyha ezen a nyelven kell beszelniuk."
Döbbenetes és sajnálatos. De egy kicsit meg is érdemlik, ha hagyták, hagyják.


Igen ,igazad van,epp ezert kell vigyazni .
Itt zajlik a szemem elott,hogy egy hatasos politika mit muvelhet egy nemzettel.


A nyolc dédszülője közül az egyiknek volt Niedermüller a neve.

Ebből tényleg sok mindenre lehet következtetni! :-)


Javaslom ennek a majomnak, hogy utazzon ki Erdélybe és csak úgy próbaként egyik nap Gyurcsányékat, másik nap Orbánékat éltesse pl. egy székelyföldi faluban. Az elsőnél valószínűleg az emberek 99%-ának nem lesz őszinte a mosolya, csak lesajnáló, persze az ilyen baromarcú okoskodók úgyis érzéketlenek az ilyesmire. Lehet, hogy sok mindenben megosztottak odaát is, de nem ebben.

Válaszok:
rebur | 2011. március 3. 11:41
liberálzöld. | 2011. március 3. 12:59

Zárt társadalmak fenntartása, folyamatos újratermelése, sérelmi politizálás, áldozati szerep, szimbolikus helyhez kötöttség, édesfaszom.

Gyönyörű érveléstechnika: erőteljes csúsztatásokkal vitapartnerünknak (=ellenfelünknek) tulajdonítunk néhány ordas marhaságot, amiről aztán könnyedén be is bizonyítjuk, hogy marhaság.


Nem kell aggódnia Nidermüllernek a rokonaiért, az erdélyi szászok már régen távoztak. Ám, ha másféle rokonai vannak, akkor csak öröm neki, hogyan bánnak a határon túli magyarokkal.


A franciák nyelv ügyében mindig könyörtelenek voltak.
Most nehezebb dolguk lesz a bevándorlókkal.


Aljas-Molnár Péter, nomen est omen. Én szégyellem magam, hogy félig névrokona vagyok... A cikk elolvasása nélkül, már az idézőjelbe tett címből tudtam hogy valami marxista szociológiai bullshit következik, nem is kellett csalódnom.


És mi legyen azokkal akiknek anyja kun volt apja félig székely félig román vagy talán egészen az??Mi legyen Petrovics Sándorral az aradi vértanúkkal???Ezek is mind húzzanak el innen?Elég sötét országgá válnánk ha csak ilyen gyalogbékák maradnak.

Válaszok:
Tehetetlen Dodó | 2011. március 3. 11:35
gyaloghartur | 2011. március 3. 12:43
liberálzöld. | 2011. március 3. 13:05

Ez az írás nem gyúrcsányozásról és nem is orbánozásról szolt hanem az önrendelkezés szabadságáról.Egyáltalában nem szükségszerű,hogy aki nem ért egyet az orbáni erőszakos zsaroló módszerekkel az gyúrcsányista lenne.

Válaszok:
Szervtolvaj | 2011. március 3. 12:15

....elég, ha ebből a cikkből annyi lejön a dislexyásoknak, hogy a "határon túli magyarok" nem homogén közösség.

Pl a kolozsvári szórványban élőknek semmi közük a hargitai tömben élőkhöz.


Na, ez a ... sem volt kisebbségi elnyomatásban, nem élt a "baráti" szomszédoknál.

Akkor meg minek jártatja?


Abban igazad van, hogy nem szükségszerű, hogy ha valaki ezt a rendszert szidja, akkor a másikat pártolja, de ez a cikk is fideszezés-orbánozás, ha nem is közvetlen módon... Nem őket akarom védeni, nem vagyok "hívő", egyszerűen csak jobbnak látom a jelenlegi felfogást a határon kívül rekedtekkel kapcsolatban, mint az előző kormányok nemtörődöm, cinikus és olykor ellenséges hozzáállását.


Már megint egy szép magyar nevű publicista.


A Niedermüllerekkel nem az a baj, hogy honnan jönnek, hanem, hogy nem érkeztek meg közénk. Ha németnek (franknak, szásznak) tartja magát, semmi gond. De ne ossza az észt akkor a határon túliaknak, mert aki NAP mint Nap megküzdik a magyarsághoz való tartozásáért (még egészen köznapi dolgokban is, mint a nyelvi pongyolaság kerülése), tudja, hogy minden engedmény közösségének eltűnését hozza. Bizony.


Kb. 2001-ig valóban így is volt. Ma már más a helyzet. Gyurcsány megítélése nem változott, de Orbáné igen, mégpedig nagyot esett. S ha nem a narancsmédiát olvasod, hanem kimész és elbeszélgetsz, akkor magad is megláthatod. Már ha hajlandó a témáról beszélgetni az idősebb székely ember.

Válaszok:
Szervtolvaj | 2011. március 3. 13:36

Nem gondolom, hogy normál ésszel valaki is azt mondaná, hogy húzzanak el innen. Egy nemzetnek részévé elnni egy dolog, azt széjjelbarmolni meg egy másik. Úgy gondolom, hogy az általad felsoroltak a részévé, sőt büszkeségévé váltak a nemzetnek.


A zsidókat lehet szeretni, meg nem szeretni, de tény: összetartást tanulni mindenképpen kellene tőlük.


Szerintem nem kell egészen 2001-ig visszamenni, hisz egészen biztosan így volt ez egészen 2008-9-ig (volt szerencsém ebben az időszakban többször is kint járni, beszélgetni és hallani a véleményeket). Az egy más kérdés, hogy a korábbihoz képest kezd árnyaltabb lenni a kép és pl. akkora baromságokat kevés ember mondott még odaát, mint amiket ma v. tegnap a fideszes Selmeczi Gabriella Nagyváradon... De hogy a kintiek soha nem fognak Mesterházyéknak csápolni, az is biztos. Hál'Istennek. :)

Válaszok:
Szervtolvaj | 2011. március 3. 13:38
liberálzöld. | 2011. március 3. 14:09
bacsa | 2011. március 3. 16:52

Bocsánat, nem Selmeczi G., hanem Pelczné Gáll Ildikó volt a nagyváradi felszólaló...


Próbálj egyszer nem pártküldöttséggel utazni....

"Tiszta goebbelsi szöveg: ha sokszor hazudjuk ugyanazt, csak elhiszik....."
Mit látom, ebben bízol te is.


Kaptál egy lájkot.

Válaszok:
Szervtolvaj | 2011. március 3. 14:29

Ne haraguidj, de ócska személyeskedésbe nem kívánok belemenni.
Bár ha gondolod, hogy ellened használ a hashajtó........


Kedves olvtársam, te szerintem nagyon félre értettél valamit. Én pontosan azt taglalom hozzászólásokon keresztül, hogy mennyire elítélem a szerző "művét". De te csak annyit láttál az egészből, hogy Orbán úrtól sem vagyok eldőlve, és bizony azt kell tapasztalnunk, hogy erdélyi magyarok is átlátnak a szitán. És te attól kezdve nem látsz, nem hallasz, csak harcolsz. Kár.....


"valamiféle"

Nyilván amit a fideszesek gondolnak, az csak "valamiféle" lehet...


"Az, amelyik erősíti a magyar áldozati szerepet, fenntartja, illetve újratermeli a sérelmi politizálást"

Áldozati szerep, hmmm, sérelmi politizálás... melyik népre is jellemzők ezek leginkább, melyikre is.
Jah: vizigótok.

Niedermüller Péter foglalkozhatna inkább a vizigótokkal, már csak azért is mert mintha a Galamuson is lenne belőlük néhány, aztán csak nézünk majd, mikor nekiindulnak Hispániát visszafoglalni!

A posztra pedig: "Magyar az, akinek fáj Trianon." Mondta ezt, a nem éppen jobboldali elhajló Illyés.
Én elhatárolódom tőle.


A Nieder az online szótár szerint Aljas -t is jelent ,tehát nincs mit várni egy Aljasmolnártól.


Te tényleg egy szervtolvalj,deklasszált,perszifflált, gorbián,blikitri,skrupulus nélküli ócska skribler vagy.


Kedves Péter, ha szlovákul írnád a cikkeidet a magyarokról, akkor nagyon nagy valószínűséggel alkalmazhatna téged a Pravda, plusz még sokkal hitelesebb is lennél így. Mit szólsz hozzá?


Elolvastam kétszer az eredeti cikket, mert nagyon nem értettem, mit is akar mondani. Majd lefordítottam a tételmondatait románra, lám, mennyire kompatibilis a román nemzetállam paternalizmusával. (Eléggé.)
Oszt' arra jutottam, hogy a t. szerzőt meghívom Székelyföldre, olvassa fel a következő passzust: " a kisebbségi kultúra és identitás, a kulturális hagyományok állandó emlegetése, a hozzá való merev ragaszkodás, a „kisebbségi sors” mint a társadalmi létezés állandó, örök és változatlan tényezője, a kollektív jogok víziójába való bezárkózás, stb. csupán valamely imaginárius közösséggel való érzelmi azonosulást kívánja meg, de nem követeli meg az egyéntől a modern társadalmak lényegét jelentő változásokhoz való folyamatos alkalmazkodást, s ezáltal mind az egyént, mind a csoportot megfosztja más tapasztalatok észlelésének már a lehetőségétől is". És megkérem a hallgatóságot, hogy fényképezzék le a telefonjaikkal ezt az embert, és rakják ki a Facebook-oldalukra a képet.

Válaszok:
bacsa | 2011. március 3. 18:32

Egy Aljasmolnár Péter mit is mondhatna,a libsi skriblerek alja csak ilyen blőd humorú irásokkal piszkithatja a magyar médiát.

Válaszok:
tempetőfi | 2011. március 3. 19:07

Tudom, hogy indulatból írom, és nem föltételenül jó ez, de amióta a cikket elolvastam, azon gondolkodom, hogy mi a bánatot jelent a "kisebbségi kultúra".
Pl.:
- Kisebbségi-e vagy?
- Anyád!
- Öööö... nekem két papám van.
Szóval: a homoszexuális lehet "kisebbségi".
Amióta az eszemet tudom, én magyar vagyok, még ha ezt a vidám barakk ittragadt lakója nem is tudja felfogni ésszel.


Azért is kellene és lenne jó a szomszédos országok magyarságának képviseleti jogot adni a magyar országgyűlésben, hogy az összmagyar kapcsolatok javuljanak és egységesedjen a nemzet.

Másrészt ha a határon túli magyarok a saját képviselőiket választhatnák a magyar országgyűlésbe, akkor az leszerelné a szavazati jog megadásának az ellenzőit.

Annak ugyanis valóban nincs értelme, hogy a magyarországi pártokra szavazzanak. Azok ugyanis őket biztosan nem képviselik.


Makogás a majomketrecből.


Péter, hülye vagy.
Egy "határon túli" magyar.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó